گروه اجتماعی: رئیس پلیس مهاجرت و امور اتباع خارجه ناجا گفت: در مبادی 91‌گانه کشور از خروج افرادی که به صورت مستقیم و انفرادی ویزای عربستان اخذ کرده و حتی قصد عزیمت به کشورهای دیگر را دارند، جلوگیری خواهد شد

سرهنگ رضاییان اظهار کرد: تمهیدات ویژه‌ای با توجه به شرایط خاص مربوط به شیوع آنفلوانزای نوع A برای واجدان حج سال‌88 از سوی سیاستگذاران در نظر گرفته شده که ناجا مجری این سیاست‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در تمامی مرزهای 91‌گانه زمینی، دریایی و هوایی اقدامات یکسان‌سازی پلیس در مورد واجدان شرایط حج به اجرا درمی‌آید، افزود: در رابطه با حج تمتع تصمیماتی در شورای عالی حج گرفته شده که بر اساس آن، افراد باید از طریق سازمان حج و زیارت ثبت‌نام و به وسیله کاروان‌های سازمان به حج اعزام ‌شوند.

رئیس پلیس مهاجرت و امور اتباع خارجه ناجا ادامه داد: گروه دومی که به حج فرستاده می‌شوند، وابستگان سببی و نسبی کارکنان دولت که شاغل در خارج از کشور هستند، است و گروه سوم تجار و افرادی هستند که از سوی وزارت بازرگانی برای برپایی نمایشگاه و غیره، جهت اعزام به عربستان معرفی می‌شوند که این افراد با توجه به ویژگی خاص امسال توسط لیست‌هایی که از سوی پلیس اتباع اعلام می‌شود، به عربستان اعزام می‌شوند.

سرهنگ رضاییان ادامه داد: گروه‌های دیگری که از اول ذی‌القعده تا دهم ذی‌الحجه قصد عزیمت به عربستان را دارند، گروه‌هایی هستند که خارج از چارچوب تعیین شده برای رفتن به عربستان درخواست ویزا کردند و حتی برای گروهی از این افراد گذرنامه نیز صادر شده و موفق به اخذ ویزا شده‌اند که این افراد قصد دارند به صورت مستقیم به عربستان بروند که از خروج آنها جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به این افراد نیستند و به صرف داشتن ویزا، نمی‌توانند به آنها بلیت بفروشند که البته جلوگیری از سفر این افراد به دلیل شیوع آنفلوانزای نوع‌A است.

رئیس پلیس مهاجرت و امور اتباع خارجه ناجا اضافه کرد: شهروندان برخی کشورها که اکثرا از کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و سوریه هستند، قصد دارند از طریق خاک ایران به عربستان سفر کنند که در این زمینه نیز از خروج این اتباع حتی اگر ویزای عربستان را نیز داشته باشند، از کلیه مبادی 91‌گانه کشور جلوگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان سایر کشورها برای ورود به خاک عربستان از طریق ایران اقدام به دریافت ویزای انفرادی می‌کنند، تصریح کرد: پلیس در هنگام بازگشت این افراد از عربستان به دلیل اینکه آنها می‌توانند ناقل آنفلوانزای نوعA باشند و همچنین به دلیل اینکه بدون قرنطینه از کشور خارج شده‌اند، با آنها برخورد خواهد کرد و برای مدتی گذرنامه آنها را ضبط می کند.

سرهنگ رضاییان، موضوع ترانزیت افراد برای اعزام به عربستان از ایران را از جمله موضوعات نگران‌کننده عنوان کرد و افزود: پلیس برای ترانزیت افراد از آسیای میانه و قفقاز که از ایران صورت می‌گیرد، تمهیداتی در نظر گرفته که بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته، این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق اسکورت به کشور وارد و خارج می‌شوند تا نتوانند آنفلوانزای نوعA را انتقال دهند.

کد خبر 95020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز